h1

Tur til Slovakia

March 7, 2008

 

 

Hei, alle sammen, på tide med en større oppdatering. Ganske lenge siden jeg har hatt det, så. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men kan jo begynne med utenlandsturen som vi hadde i november 2007.

Det var en fantastisk tur. Vi reise hele skolen avsted en ettermiddag, (husker ikke datoen akkuart nå, eller jo det gjør jeg 16. nov.) kl 5 tror jeg hehe, og vi hadde en spennede og lang tur foran oss, hele 22 timer i buss. Jeg skal si det er utrolig langt, særlig når man ikke får sove. Det er var en fin busstur, og man kommer litt nærmere på mennesker når man er så tett på hverandre i 22 timer. vi ankom hovedstaden i Slovakia, Bratislava lørdag 22 timer senere. (Skal si det var deilig å komme seg ut av den bussen) Den første dagen orket jeg ingenting, vi gikk en liten tur på et shoppingsenter, og var der noen timer, og så tilbake igjen, å spise. Så rett i seng

Søndag 17 november

Denne dagen deltok vi på et møte i den lokale pinsemenigheten i Bratislava. Det var jo litt spesielt for vi forstod jo ikke hva de sa, ded snakket Slovakisk

 

Mandag 18 november

Denne dagen hadde vi litt fri, før vi skulle ha vårt show i den samme menighet

Showet var utrolig bra, og vi utrolig mye bra feedback.

 

Tirsdag 19 november – 22 november

Disse dagene bli skolen delt opp i 2, så den ene delen skulle reise til et sted som heter Swolen og den andre til et sted som heter Nitra. Her skulle vi ut på skoler og ha showet. Min gruppe skulle til Swolen. Der skulle vi ha en Danmark presentasjon og gjør litt praktsik arbeid på en skolen. De andre som skulle til Nitra skulle bare rundt med showet på forskjellige skoler, og menigheter. 

Jeg synes det var utrolig fedt å være i Swolen. Traff utrolig brae mennesker som virkelig hadde en pasjon for Jesus og byen.

Det som også var litt spesielt var at all ting der nede var utrolig billig. Man kunne kjøpe alt til en slikk og ingenting. 400 slovakiske er rundt 96 norske kroner, så vi koste oss der på kafér og resturanter. Fikk nesten litt dårlig samvittighet at vi hadde så mye penger og kunne kjøpe masse, mens de lokale ikke hadde så mye penger. 

 

22 – 23 november; Turen hjem

Så var det å settes oss i bussen og kjøre den lange turen hjem igjen.

På veien hjem hadde vi noen komplikasjoner. Vi havnet nesten opp i en stor ulykke , som jeg jeg er sikker på vi hadde havnet i hvis vi hadde kommet der 5 min tidligere, så vi stod der i 2 timer midt på motorvegen i Tyskland. Da vi endelig hadde kommet oss videre, og hadde kjørt i noen timer, så kom vi i tollkontroll, og vi risikerte å måtte ut med alt i bussen, men det slapp vi heldigvis. 

 

Da vi kom til grensen mellom Tyskland og danmark, så stoppet vi der for å kjøpe masse brus og godterier

 

Vi kom hjem i 5 tiden på ettermiddagen lørdag 23 november. 

 

Hvis dere vil ha en mer utdypende oppdatering om turen så får dere bare komme å spørre meg. hehe komme til danmark. 

 

 

 

 

Leave a comment