h1

Forsettelse på oppdatering

March 7, 2008

Hei, alle sammen igjen. Etter turen til Slovakia, har det ikke skjedd så mye spesielt, annet enn det har vært jul, det var jo deilig å ferie jul, med familien. Eller så har jeg bestemt for å oppdatere denne bloggen litt oftere. 

Jeg kan jo også nevne at skolen arrangerte Worship Extended: 18-20 januar, og da hadde vi besøk av RPM, et lovsangband fra Abundent Life Church (England), og det var utrolig fedt. Det tok bare helt av, og var utrolig deilig å se mennesker prise Gud på den måten. (Our love is loud). De var utrolig dyktige, men samtidig så fokusert på Gud, og man kunne merke og se at de virkelig elsket Gud høyt. Jeg fikk et annerledes bilde av de, etter den helga. Man kan jo tro at band som det er sånn litt eplekjekke, og tror de best, men det var det ikke i det hele tatt. De var så nede på jorden som det går an å få blitt. De kommer alle fra et belastet område i Bradford og har bestemt for å være et vitne for Jesus der. Det var også veldig inspirerende å høre at, dagen etterpå da de spiste middag sammen med skolen, sa de at de aldri hadde følt seg så velkommen før noen sted, og det var den beste konserten de hadde holdt, så det er utrolig viktig å få mennesker til å føle seg velkommen.

Litt om meg hvordan jeg har hatt det til nå dette skoleåret:
Før jeg begynte på skolen, så bestemte jeg meg å ta alle utfordringer jeg kunne få dette skoleåret. For jeg ville forandre meg som person. Så det første jeg bestemte meg for, det var å stå opp 1 time før frokost å be og lese i bibelen, og dette har preget meg resten av året. Jeg har virkelig vokst med Gud, og kommet nærmere han. Jeg har også hatt en del perioder der det ikke har gått så bra med meg. Jeg har slitt med litt dårlig selvtillit, men med Guds hjelp har han klart å dra meg opp igjen og holde fokuset på han sin fremtid for meg. Jeg har virkelig fått bygget en sterkere karakter, og overvunnet noen utfordringer i mitt liv. Feks å skrive oppgaver på engelsk har vært en utfordringer for meg, men med Guds hjelp har jeg fått skrevet de oppgaver som skal skrives på engelsk. Så Gud er herlig.Eller så har jeg fått bygget noen gode vaner inn i mitt liv. Frem til jul så hadde jeg filmfaste her på skolen. Så har jeg ikke sett en film her på et halvt år. Hensikten med det, var å få kontroll på det, så det ikke var en avhengighet. Jeg har nå stoppet den fasten, for jeg merker jeg har fått god kontroller over dette nå. Så jeg kan virkelig anbefale å faste fra noe som du er avhengig av. Enten en liten periode eller en lang periode som jeg har gjort. Det jeg også har erfart det er utrolig viktig å være seg selv. Jeg har lenge slitt med å destruktive tanker om meg selv, om at alle andre er så mye bedre enn det jeg er, og de kan gjøre ting mye bedre enn det jeg kan. Men Gud har vist meg, at det beste for meg, er å være meg selv, og ikke sammenligne meg med andre. For Gud har en stor plan for meg og deg, og vi er unike i hans øyne. Derfor, VÆR DEG SELV, det er det beste for deg. Ikke tenk at alle andre er bedre enn deg, og de kan gjøre ting mye bedre enn det du kan, nei tenk at. Dette kan jeg gjøre liks så godt som det andre kan. Det er hjulpet meg ihvertfall. Så ameeeeeeeeen for det. 

Gleder meg til fremtiden sammen med Gud!!! 

Jeg vil også bare nevne at det er utrolig viktig å hvile i Gud. Han ordner alt for deg. Jeg har vært litt i tvil hva jeg skal gjøre til høsten, og tenkt mye på det, men jeg har lagt det over på Gud, å sagt ”Gud dette får du hjelpe meg med”. Det lønner seg å gjøre det, fordi jeg skal nå være 1 åring i Filadelfia Lyngdal. Så stol på Gud at han ordner alt opp.  

Leave a comment