h1

Refleksjon over en levende kirke

May 5, 2008

Refleksjon over tur til Abundant Life Church, Bradford, England

Fredag:

Ungdomsmøte:

Jeg synes det var utrolig fett å se hvordan ALM driver sitt ungdomsabeid. De har delt sitt arbeide de opp i 3 grupper. Forskjellige aldergrupper. Det virket utrolig godt. Det var en ting jeg merket ekstra godt. Selv om de var delt opp i grupper, kunne man merke en enhet i arbeidet. De stod samme om det, og de elsker virkelig det. Jeg kunne se brannen i deres hjerter, en pasjon for å nå nye mennesker med evangeliet. 

Lovsangen var det høy kvalitet over. De hadde fullt band på alle 3 gruppene. Det som gjorde ekstra bra, var at de som ledet lovsangen, var på samme aldersgruppe som de i gruppen. Det gjorde det så trovedig og ekte. De hadde virkelig autoritet i det de gjorde. 

Lørdag

Denne dagen var den beste dagen på hele turen, fordi da var vi ute sammen med noe fra menigheten og hadde sosialt arbeid. Vi besøkte en mann og kone med tre barn. Det vi skulle gjøre var å rydde hagen deres. Den så ikke ut bokstavlig talt. Det var hundelort og søppel over hele hagen. Så vi ryddet det. Det Meg, Leif, Ronny og Møyfrid. Ungene var også med å hjelpe. Den yngste var så sjefete. Hun sa hvorfor graver du ikke, grav, grav. Hehe. Vi jevnet også hagen ut. Det var en forhøyning i hagen, så vi gravde den vekk, og jevnet det ut. Vi ble ikke ferdig men, de skulle gjøre det ferdig senere. Jeg kunne se at barnene lyste opp når vi var rundt dem, særlig gutten. Møyfrid spilte litt fotball med han, og han var ikke vant til oppmerksomhet. Han likte det virkelig godt.

Søndag:

Da var vi først i Kidzchurch. Der hadde de også delt opp i grupper. Grupper fra 0-1 år, 1-3 år, 3-5 år og fra 5-11 år. Det var forksjellige aktiviteter i de forskjellige grupper. Alt etter som passet deres alder. Den gruppen jeg var i var fra 5-11 år. Det var veldig gøy å være sammen med de. Lovsangen var playback, med sangere. Det var utrolig kult. Barna sang virkelig med, de løftet hendene og priste virkelig Jesus. Så ingen kan si at unger ikke kan lovsynge Gud. De er virkelig aktivt med i lovsangen. 

Andre ”seksjon” og på kvelden var jeg på hovedmøte. Det var også utrolig, sinnsykt bra. Utrolig deilig å være sammen med 1000-2000 mennesker å prise Herren. 

Lovsangen var skikkelig bra og det var kvalitet over den. Spesielt når de spilte ”In your freedom”(Hillsong) I han har vi frihet. Amen. Det rørte virkelig meg. 

Det eneste jeg kunne tenkte meg at de kunne ha spilt litt flere av sine egne sanger. De spilte noen, men kunne gjerne hørt flere. De har så mange gode egne sanger, men uansett var det veldig bra En grunn er sikkert fordi de er så vant til sine egne sanger derfor spiller de også sanger fra andre artister.

 

Til slutt vil jeg gjerne si, at Abundant Life Church er et virkelig godt eksempel på en levende menighet. Det som er så synd, at det er så få av dem. Mange kirker er altfor tradisjonelle. Vi som menighet åpne for forandringer som fører til en mer relevant menighet for ikke-kristne. Det går an å være menighet som både er relvante for kristne og ikke-kristne. Abundant Life Church er et godt eksempel på det. Vi er nødt til å nå ut til verden. Det er en befaling Jesus er kommet med. Matt 28:18-20. 

Jeg vil anbefale på det sterkeste at alle som har mulighet til å besøke Abundant Life Church gjør det en gang. Det er godt å få inspirasjon fra noen som har lykkes i å ”få det til”

http://www.alm.org.uk/

 

 


Leave a comment